Forstå ADHD og ADD
ADHD og ADD er udviklingsforstyrrelser, der påvirker hjernens celler og derfor kommunikationen i dele af hjernen. Den ubalance betyder, at symptomerne varierer fra barn til barn, som gør at antallet og graden af alvorlige symptomer varierer. 3
Ønsker du en samtale med vores børnekonsulent om ADHD/ADD?
Kontakt os for at aftale tid
Målrettet neurologisk hjælp til børn med ADHD/ADD



ADHD og ADD - overblik
Børn med ADHD og ADD oplever ofte udfordringer med fokus og impulsregulering. For børn med ADHD er hyperaktivitet (H) et karakteristisk træk, mens både børn med ADHD og ADD er fælles om, at disse børn ofte er styrket af gode evner i forhold til kreativ tænkning og en stærk intuition.
Det er ubalancer i hjernens kommunikation hos børnene, som foregår i en dele af hjernens milliarder af celler, der begrænser børnene. Begrænsninger som får betydning for deles deres udvikling og men også muligheder.
Årsagerne til ADHD og ADD


ADHD og ADD: Symptomer er hjernens signalerne
Symptomer hos et barn er tegn, er signaler fra hjernen, som den afsender når den oplever udfordringer. Udfordringer som bringer hjernen ude af kontrol. Børn med ADHD og ADD oplever derfor at der er situationer som bliver svære at tackle fysisk eller mentalt, hvor hjernen reagere.
Da det er elektriske ubalancer i hjernens fintfølende kommunikationssystem, som skaber disse signaler, har det varierende konsekvenser for hvordan de kommer til udtryk og hvilken betydning de får for det enkelte barn.

En plan og en løsning for barnet med ADHD
- Støtte og beskytte udviklingsprocessen.
- Tilpasses dit barns unikke behov og hjernens behov
- Sikre større grad af vedvarende direkte sensorisk stimulering , motoriske muligheder , ernæring vejledning og afgiftnings- program
Det unikke bånd mellem jer som forældre og jeres barn er tydeligt. Det kan nemt aflæses i den omsorg, I viser, og den støtte, I giver jeres barn. Denne tryghed og stabilitet danner fundamentet for, at hjemmetræning kan blive en succes. Det er netop denne drivkraft, der skaber forandringer på et helt særligt niveau for børn med ADHD/ADD og andre udfordringer.

Jonas fik ro på dagen
Jonas historie er et eksempel på en dreng med ADHD, som følge af tilstedeværelsen af neurologiske symptomer. Tilstanden påvirkede primært hans hjernes funktion, hvilket havde konsekvenser for hans funktionsevne, herunder tilstrædeværelse af emosionel mistrivsel- hjemme og i skolen.
Hans forældre valgte at Jones skulle evalueres, så han kunne få et individuelt program. Med dette ved hånden havde hans forældre redskaber til at hjemmetræne ham, fremme funktionevne og reducerer hæmmende symptomer..
Links og referencer
1. Socialstyrelsen om hjemmetræning
2. Hjernebarnet
3. Granjean P, Landrigan PJ;Developpmental neurotoxicity of industrial chemicals, Lancet 2006
4. Granjean P, Landrigan PJNeurobehavioural effects of developmental toxicity Lancet 2006

Vi er her for at hjælpe
Jeanette Lundqvist har over 30 års erfaring med at arbejde med neuro-ubalancer hos børn. Hun har hjulpet hundredvis af familier
Med både forælderens og fagpersonens perspektiv tilbyder Jeanette en dokumenteret tilgang til at styrke hjernen og fremskynde børns udvikling.