Undersøgelse og rådgivning
Vi tilbyder konsultation bestående af en grundig undersøgelse af dit barn med efterfølgende rådgivning.
Vores fokus i forhold til at hjælp børn, har sigte i at understøtte deres udvikling, uanset om der foreligger en diagnose, autisme, ADHD eller forsinket udvikling eller ej.
Vores specialiserede viden, har relevans i forhold til at støtte alle børn, men er en nødvendighed for at hjælpe gruppen der betegnes neurodivergente børn, som har fremtrædende forskelle og behov.
Undersøgelse og rådgivning tilpasses så den tilgodeser hver families behov. Hvor der er behov for kursusaktivitet, tilpasses denne i forløbet efter behov.
Herunder kan du læse om de områder som vi har ekspertise i, som har det til fælles at de har afsæt i barnets neurologiske forhold der vedrører hvert enkelt barns udvikling.
Undersøgelsen af dit barn
Undersøgelsen af dit barn inddrager vi dig fra start til slut. Det betyder, at vi lægger stor vægt på at skabe afklaring i fællesskab. Du søger svar – og vi vil sikre, at du får den nødvendige indsigt undervejs i forløbet.
Vi tager os tid til at vurdere resultater samt dit barns og dine svar
Plan og programmer
Planen som vi fremlægger for jeres familie, vil vi i fælleskab gennemgå og tilpasse i fælleskab, så det bliver en plan som I har en tro på vil kunne fungere hos jer. Den er udformet så de enkelte programmer passer til dit barns behov og det omfang som vi aftaler I vælger I arbejder med programmerne dagligt. Vigtigt er det at jeres barn og I trives med den plan som vi i fællesskab færdiggøre.
Resultaterne blomstre som følge af velfungerende vaner
Efter blot få måneders arbejde med programmerne oplever de fleste børn gradvist, hvilke positive følger faste vaner i hverdagen kan give. Effekten af at arbejde med de neurologiske programmer mellem forældre og børn viser sig ikke fra den ene dag til den anden, men udvikler sig over tid. Det bliver tydeligt, at der opstår en mere dybdegående og vedvarende effekt, som gradvist træder frem.
Forbedringer viser sig især ved, at børn når mål, som tidligere har virket uopnåelige. De indhenter en eller flere motoriske, sensoriske og sociale færdigheder – milepæle, som mange før havde troet var uden for rækkevidde.
Vores filosofi-vores tilgang
1. Viden som fundament
Viden er afgørende for at kunne hjælpe børn på den bedst mulige måde. Når forældre får indsigt i, hvordan hjernen arbejder – og hvordan den reagerer, når dens behov enten ikke dækkes eller imødekommes – får de et vigtigt redskab til at støtte deres barn mere målrettet.
Derfor er vores forældrekurser det første og mest centrale skridt på vejen til at kunne hjælpe.2. Omsorg og nærvær:
Forældres evne til at være omsorgsfulde og nærværende har stor betydning for barnets udvikling og trivsel. Den omhu og dedikation, de bringer med sig til opgaver som disse, er afgørende for resultatet.
3. Detaljernes betydning
Metoderne og programmerne i vores planer er udviklet til at skabe varige forandringer – og de virker bedst, når de følges præcist. Forældrene er nøglen til succes, og derfor sætter vi en ære i at klæde jer godt på.
På vores kurser og i konsultationer deler vi ikke kun den store viden, men også de små, vigtige nuancer – for det er ofte netop detaljerne, der åbner døren til de største fremskridt.4. Forældrenes betydning
Det gør en enorm forskel, når forældre oplever, at de faktisk har mulighed for – og spiller en vigtig rolle i – deres barns bedring. Selv små former for støtte kan have stor betydning i hverdagen og skabe mærkbare fremskridt.
Hver beslutning om metoder og tilgange rummer potentialet til at gøre en positiv forskel, og her er forældrenes indsats uundværlig.
Ressourcer og yderligere hjælp
Håndbog om hjemmetræning (PDF): Social-, Bolig- og Ældreministeriet – Download her.
Gratis bog: Hjemmetræning af børn med hjerneskader – Fås hos Foreningen Hjernebarnet.
Foreningen Hjernebarnet: Søg og find mere dybdegående information om hjemmetræning eller ring og stil spørgsmål
Fik du svar på dine spørgsmål?
Vi er klar, så Ring eller skriv bare
