Læs Pelles historie
Læs her hvordan programmer og faste rutiner hjalp Pelle fra han var 5 år og 2 år frem.
_______________________
Pelle oplevede betydelige forsinkelser i sin udvikling fra en tidlig alder, hvilket bekymrede hans forældre. Han viste tegn på langsom udvikling, som at han ikke begyndte at kravle på samme tid som andre børn, og han havde svært ved at etablere øjenkontakt eller udforske legetøj som andre gjorde.
Da han endelig begyndte at kravle og gå, trak han sig ofte væk fra andre børn og græd meget i vuggestuen.
Da Pelle var fem år gammel, havde hans forsinkede udvikling både fysiske og følelsesmæssige konsekvenser i forhold til hans jævnaldrende. Han havde brug for briller på grund af skelen og havde fået tildelt fast støtte. Han udviklede også kræsenhed omkring mad, hvilket var en udfordring for familien.
En undersøgelse hos Jeanette afslørede flere problemer. Pelle havde begrænset tale med gentagelser og uklar tale, hvilket gjorde det svært for andre at forstå ham. Hans motoriske færdigheder var også påvirket, hvilket gjorde trapper, boldgreb og tegning svært for ham. Daglige rutiner som badning var en kamp.
Efter otte uger med et program var der markante forandringer. Pelle havde mere energi, var mere aktiv og begyndte at tale mere klart og mindre gentagende. Hans kostvaner blev sundere, og hans helbred forbedredes markant.
Efter to år med neurologiske programmer var hans følsomhed og vrede i forhold til berøring og badning næsten forsvundet. Hans daglige løbeture gav ham meget energi, og han begyndte på et karatehold. I takt med Pelles udvikling motoriks og sensorisk, fik han også bedre greb om at læse.
Læs Nicholas historie
Nicholas' mor deler en gribende historie om deres rejse for at hjælpe ham med at trives i skolen. Efter at have fået diagnosen atypisk autisme og kæmpet med skoledagen og særlig støtte, blev de anbefalet at søge hjælp hos Jeanette fra Neurospire. Dette blev et vendepunkt, der ændrede deres syn på Nicholas.
De begyndte at se ud over hans symptomer og opdagede hans skjulte intelligens. Med Jeanettes hjælp udviklede de et program, der involverede daglig træning og kosttilpasninger. Det var en udfordrende start med mange kampe og modstand, især i forhold til kostændringer og daglige rutiner.
Efter flere måneders dedikeret indsats begyndte de at se fremskridt. Nicholas opbyggede selvtillid og udholdenhed. Han begyndte at forstå og engagere sig mere i fysiske leg med andre børn og fandt bedre sin plads. Skolen bemærkede hans udvikling og konkluderede, at han ikke længere havde brug for ekstra støtte fra en pædagog.
Denne rejse, selvom den startede med udfordringer og modstand, viste sig at være transformationel for Nicholas. Det er bemærkelsesværdigt at se, hvordan hans selvtillid og evner blomstrede takket være den dedikerede indsats fra hans familie og støtte fra Jeanette og Neurospire.