Skolevægring
Jeg er Oliver
Diagnose og udfordringer ved skolestart
Oliver begyndte i en specialklasse på sin lokale skole med håbet om, at hans tidligere relationer fra børnehaven kunne støtte hans trivsel. Men hurtigt blev det tydeligt, at han stod over for store udfordringer:
- Han havde svært ved at skabe positiv social kontakt med andre børn.
- Hans modenhedsniveau matchede ikke den ramme der var sat for den pædagogiske praksis sat for undervisning
- Hans fravær steg markant på grund af mistrivsel og en ustabil hverdag.
Trods skolens samarbejde med PPR og udviklingen af strategier blev hans behov ikke dækket, og hans situation forværredes stærkt dag for dag.

Daglige rutiner og målrettet træning
Hjemmetræningen overordnede ramme blev fastsat, i et samarbejde mellem Olivers sagsbehandler, Olivers forældre som det er beskrevet under Socialstyrelsens vejledning om hjemmetræning af børn efter endt godkendelse i Olives kommune. Hans dag blev hjemme opbygget med faste rutiner, der gav Oliver stabilitet og tryghed. Hans mor tog orlov fra arbejdet, og en hjælper blev ansat til at støtte træningsprogrammet. Hans dage blev fyldt med aktiviteter, der understøttede hans neurologiskeudvikling, herunder:
- Kostændringer for at støtte hans neurologiske sundhed.
- Motorisk træning, kombineret med refleksintegration -og sanseintegration
- Fremme af sociale og faglige færdigheder.
I løbet af tre år med hjemmetræning reducerede Oliver sin udviklingsmæssige forsinkelse markant. Han fik mere energi og selvtillid, hvilket forbedrede både hans trivsel og hans evne til at lære og udvikle sig.
En tydelig forbedring i trivsel og udvikling
I løbet af de år, hvor Oliver blev hjemmetrænet, skete der meget. Hans forældre havde naturligvis håbet, at han i den periode ville indhente alle forsinkelser, men det, at han formåede at reducere sin udviklingsmæssige forsinkelse markant som var et stort skridt i den rigtige retning.
Kombinationen af kostændringer, rutiner med stimulationssekvenser og daglig træning gav ham et betydeligt udviklingsmæssigt løft. Disse tiltag drænede ham ikke for energi, da de tog udgangspunkt i hans præcise udgangspunkt og forudsætninger. Tværtimod viste denne tilgang, at den kunne formå at generere både energi og overskud hos Oliver. Dette kunne tydeligt aflæses i hans adfærd, hans udviklings- og indlæringsproces samt i hans generelle trivsel i perioden, og efterfølgende i forhold til Olivers muligheder for deltagelse i aktiviteter i fritid og skole efterfølgende.
Vi er her for at hjælpe
Jeanette Lundqvist har over 30 års erfaring med at arbejde med neuro-ubalancer hos børn. Hun har hjulpet hundredvis af familier
Med både forælderens og fagpersonens perspektiv tilbyder Jeanette en dokumenteret tilgang til at styrke hjernen og fremskynde børns udvikling.

Signe fik ikke bare lært at læse, -men fik også sprog

Oscar begyndte at bevæge sig rundt

Signe fik ikke bare lært at læse, -men fik også sprog

Signe fik ikke bare lært at læse, -men fik også sprog

Signe fik ikke bare lært at læse, -men fik også sprog

Der kom ro på dagen