Dysleksi
Jeg er Signe
En rejse mod læsning og trivsel
Signe er en 9-årig pige, der har kæmpet med dysleksi og andre udfordringer i sine tidlige skoleår. Læsning og skrivning var ikke noget, der fangede hendes interesse, i stedet vendte hun blik af alt muligt andet omkring hende. Det at arbejde med at finde rytmen i ord var en kamp, ligesom at hun havde problemer med at udtale dem korrekt. Det gjorde det svært for hende at følge med i skolen, og hun blev frustreret. Hendes forældre, som valgte at tro på hendes potentiale, ikke give op, for at søge efter løsninger. Med det i sigte blev dr banet vej for at give Signe nogle bedre forudsætninger for at at kunne udvikle sig.

Hjemmetræning
Signes rejse mod forbedring
En helhedsorienteret tilgang til Signes udvikling
Signes forældre kom på kursus og følte sig overbevist om, at en helhedsorienteret tilgang kunne hjælpe deres datter. De valgte derfor at starte hjemmetræning, som både kunne støtte Signe i hendes læseudfordringer og samtidig tage højde for hendes øvrige behov for individuel hjælp til udvikling som de blev afklareret om.
Neurologisk afklaring og målrettet indsats
Signe fik et skræddersyet træningsprogram, med afsæt i hendes behov for motoriske træning hjemme, som havde alt at gøre med evner i forhold til læsefærdigheder. Kombineret med stimulering af hendes sanser, fordi udvikling ikke er fragmenter men danner en helhed. Gennem systematisk og flittigt formåede Signe, med støtte fra sine forældre derhjemme at nå nye mål.
Kostændringer og afgiftning
Forældrene forstod her, at dysleksi ikke kun handler om mulighed for gentagelser, stimulering og træning. De tog kontrol over Signes kost ved at fjerne forarbejdede fødevarer, til fordel for rigelig tilførsel af uforarbejdede friske grønsager og frugt. Det var med denne righoldighed af næring, at de kom til at se hvordan deres datter vandt energi.
Hjemmetræning gav Signe en ny start
Hjemmetræningen viste sig hurtigt at være en stor succes for Signe. Hun begyndte at få større glæde af bøgerne, da hun her fik lært at læse og forstå ordenes betydning. Træningen havde ikke kun forbedret hendes læsefærdigheder, men havde også en positiv indflydelse på hendes sproglig udvikling i øvrigt.
Læsefærdigheder
Det var ikke en lille opgave for Signes forældre, men både omfattende og krævende. Hvilket det som regel altid vil være for et barn, hvor der opstår udviklingsforsinkelser. Som forældre skelede de til de jævnaldrende børn, og så at de var i en rivende udvikling. Men de oplevede også hvad en målrettet indsats for at få lært at læse kan, og hvordan det åbnede døre for deres barn der før var lukkede.
Mentale og fysiske forandringer
Ved at ændre kosten og få den rette træning oplevede Signe en stigning i energi. Hendes udvikling, både sensorisk, motorisk og emotionelt, tog fart. Dette gjorde det lettere for hende at koncentrere sig, hvilket blev tydeligt, da hun var klar til at vende tilbage til skolen efter hjemmetræningen.
Forbedret trivsel
Hjemmetræningen gav Signe større selvtillid og glæde, hvilket gjorde det muligt for hende at finde sin plads i fællesskabet – både i skolen og blandt vennerne til karate.
Signe har opnået en betydelig udvikling i forhold til sine tidligere udfordringer. Hendes forældre er overbeviste om, at deres indsats og tro på deres datter har gjort hele forskellen. I dag kan Signe ikke kun læse, men også udtrykke sig og trives bland kammerater, bedre end nogensinde før , -der i ligger forskellen.
Vi er her for at hjælpe
Jeanette Lundqvist har over 30 års erfaring med at arbejde med neuro-ubalancer hos børn. Hun har hjulpet hundredvis af familier
Med både forælderens og fagpersonens perspektiv tilbyder Jeanette en dokumenteret tilgang til at styrke hjernen og fremskynde børns udvikling.
Vi er her for at hjælpe

Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog


Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog


Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog

Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog
Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog
Signe fik ikke bare lært at læse, hun fik også sprog