Diagnose:ADHD
Jeg er Jonas
Symptomer :
- Hyperaktiv og impulsiv
- lugt og høre-nedsættelse/tydelig sensitiv
- Usikker i sine føelsemæssige/sociale udtryk
- Forskinket faglig udvikling
Jonas undersøgelser
For at hjælpe Jonas var det vitalt at måle forhold der påvikrede hans udvikling og som havde inflydelse på hans evner. At der blev konstaters tilstædvæelse af tungmetal, som Aluminium her regnes for, er væsentligt for hjernens funktion . Synligheden af at hans Reflekssystem var påvirket fortalte os om forhold i hjernen. Ligesom detaljerne fra evaluering af Jonas øvrige udvikling, og færdighedsnivauer.
Jonas historie er et eksempel på en dreng, der var udfordret af neurologiske symptomer, og som følge heraf dårlig funktionsevne ude og hjemme,som førte til mistrivsel Hans forældre valgte at hjemmetræne ham for at øge deres drengs trivsel. De ønskede at skabe mulighed for, at han kunne indhente udviklingsforsinkelser og minsek omfanget af begrænsende symptomer.
Jonas’ historie – Et eksempel på ADHD
Jonas' historie er et eksempel på en dreng med ADHD, der blev særligt udfordret af symptomer som hyperaktivitet og impulsivitet. Disse symptomer gjorde det svært for ham at navigere i hverdagen, hvilket påvirkede både hans læring og sociale liv.
Behov for en bedre hverdag
Når de traditionelle metoder ikke virkede, valgte Jonas' forældre at starte hjemmetræning. Jonas modtog daglig 1:1 støtte fra begge forældre og fortsatte med trommeundervisning på musikskolen. Denne kombination gav ham den stabilitet og ro, han havde brug for, og efter to års træning lykkedes det Jonas at indhente 12 % af sin udviklingsforsinkelse på et år
Vredes udbud blev for meget
Jonas harvde i særlig grad behov for hjælp til de udbrud af vrede som opstod igennem hverdagnen. For at kunne hjælpe han var det vigtig at finde årsagen til at han reagerede som han gjorde. At han eksempelvis kunne blive afsindig vred i en butik med duftlys, eller et lokal på skolen hvor de andre spiset ders madpakker.
Neurologisk afklaring
Jnass forældre valgte at få afdækket årsagen til Jonas problemer. Det var nødvendigt at med en dybdegående undersøgelse som lå bag diagnosen ADHD.or at bruge en højere grad af dybdegående neurologisk viden dels til at beskrive mere præcist hvad Jonas udfrodringer var.
Den individuelle udviklingsprofil blev et værdifuldt redskab for Joans forældre. De fik en dybere viden om hans sensoriske, motoriske og emotionelle/sociale forudsætninger, som viste,i hvilekt omfang hans neurologiske udvikling var forsinket. Mange udviklingstrin, som hans kammerater havde opnået, var stadig en kamp for Jonas.
Skoleudfordringer og diagnose
I skolen oplevede Jonas stor mistrivsel, og han sad isoleret i et loale mange timer af dagen.. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) blev involveret for at finde tilgange, der kunne hjælpe ham med at deltage i fælles undervisningen. En udredning mundede ud i et tiltag i handleplaner og forsøg med stategier. For Jonas kom det ikke til at forandre noget
En ny ramme
For at støtte Jonas blev der udviklet en seks måneders plan, der prioriterede indsats områder. Forebyggende tiltag for at begrænse eksponering af toksiner, samt kostændringer,for at støtte hjernen optimalt.
Forbedring:Fra 71% til 80% på et år
Vi er her for at hjælpe
Som familie hos Neurospire kan du få rådgivning fra vores erfarne børnekonsulent. Jeanette Lundqvist, hun har et indgående kendskab til børn som får hjælp til udvikling