Årsagen bag skolefravær
Nogle børn ohar højt skolefravære fordi de lever med en række af rneurologiske symptomer, hvor nogle har få mens andre flere. Hver af disse symptomerne kan komme til udtryk både i mild eller alvorlig grad.
Skolefraværet kan i bund og grund handle om fysiske forhold i hjerne og nervesystemet. Det er fysiske forhold der konkret påvirker hjernens evne til at kommunikere, hvilket vil sige at så er der ingen begrænsninger for hvilken effekt dit barns neurologiske programmer kan få.

En dybdegående undersøgelse
Et godt udgangspunkt, er en forudsætning for at få skabt en plan, som formår at skabe udvikling for dit barn både fysisk og mentalt, som har betydning for skolefravær.
Da der ikke er nogle begrænsninger på hvordan neurologiske symptomer kommer til udtryk, er det vigtigt at der er en stor bredde på den undersøgelse som der fra start foretages af dit barn.
Det er styrken af den neurologiske undersøgelse som finder sted ved de første møder.
Ude godt, men hjemme..bedst
For at skabe nogle gode rutiner, er der mange fordele ved at det foregår hjemme i egen bolig, som kan fremhæves i forhold til at få skabt gode rutiner. Ud over at det er et godt og tryg sted.
Hjemme kan forældre og hjælpere sammen støtte barnet med de rutiner som danner rammen omkring de specifikke og individueller programmer som der arbejdes med dagen igennem.
BØRNEKONSULENT
JEANETTE LUNDQVIST
TLF 2290 7511
info@neurospire.dk
SKAB FORANDRING
Har du brug for at dit barn med med høt skolefravær får hjælp?
Eller har du brug for at få mere viden om den diagnose dit barn evt. har eller de symptomer du ser, kan du finde flere oplysinger.
FORANDRING
Forældre fortæller
Tak for et rigtig godt møde. Der var virkelig meget som vi direkte bruge. Alle forældre burde have den her viden. Det var meget jeg ikke vidste, om hvad Gustav kæmper med, og hvad vi kan hjælpe ham med.

Mor til Gustav på 10
Neurospire foredrag i Smørum
Meget oplysende foredrag. Vi kan nu bedre forstå de udfordringer, vores dreng har, og hvordan det er muligt at hjælpe og støtte ham. Herfra vil vi tænke og handle ud fra at det er positivt, at vi faktisk godt kan gøre noget for at hjælpe ham, efter at vi har hørt din historie Jeanette.

Mor til dreng på 9
Foredrag på KINOSOLOGI-AKADEMIET